Targuri si expozitii

Targuri si Expozitii .ro - resursa pentru participarea eficienta la Targuri si expozitii

 
Targuri si Expozitii .ro
Prima Pagina Targurisiexpozitii.ro
Newsletter TargurisiExpozitii.ro
Contact TargurisiExpozitii.ro
Promovare pe TargurisiExpozitii.ro
Termeni si Conditii Targurisiexpozitii .ro
Calendarul National de Targuri si Expozitii pe Targurisiexpozitii.ro
Calendar Targuri BUCURESTI
Calendar targuri CLUJ
Calendar targuri TIMISOARA
Calendar targuri ARAD
Calendar targuri CONSTANTA
Calendar targuri SUCEAVA
Calendar targuri BACAU
Calendar targuri TIRGU MURES
Calendar targuri BRASOV

Resurse pentru Participari Eficiente la Targuri si Expozitii

4 S care domina piata de targuri si expozitii
Autor: Nicolae Naumof - Ionescu, specialist in tradeshow marketing

Mixul de marketing are 4 P dupa unii autori, dupa altii are 5 sau 7 P. Care varianta este corecta nu are nici o importanta. In targuri si expozitii avem 4 S care domina aceasta piata. Nu este vorba de nici un fel de mix de marketing, ci de tendinte si stari de fapt ale acestei piete.

Primul S este dat de specializare. Specializarea manifestarilor expozitionale. Tendinta domnianta la nivelul Romaniei si la nivel mondial este de a crea evenimente cat mai specializate posibil. De exemplu avem un targ privat de vile si nu avem un targ de imobiliare. Avem o expozitie dedicata nou nascutului si nu avem o expozitie dedicata copilului de la 0 la 14 ani.

Tendinta de specializare este fireasca intrucat odata cu dezvoltarea economiei concurenta devine din ce in ce mai mare, iar organizatiile se specializeaza. Odata cu specializarea organizatiilor exista premisele organizarii de evenimente - tradeshow specializate.

Picant - Exentialul - Traininguri de marketing si comunicare

Strans legat de S-ul de la Specializare avem S-ul de la Separare. Targurile si expozitiile au tendinta sa se divida. Motivul este tot specializarea deoarece odata cu dezvoltarea unui anumit domeniu de activitate se realizeaza si specializarea in interiorul respectivului domeniu. Astfel evenimentul dedicat domeniului de activitate se va separa (sparge) in mai multe evenimente dedicate subdomeniilor care s-au dezvoltat prin specializare.

Cel mai probabil viitorul ne va aduce decesul unor manifestari expozitionale care in acest moment sunt gigantice, cum este TIBCO, si aparitia unor evenimente noi, axate pe un subdomeniu in dezvoltare. Am putea asista, de exemplu, la separarea targurilor de oferte financiare in targ de oferte de asigurari si targ de oferte de creditare.

Al treilea S vine de la Segmentare. Segmentarea in zona de targuri si expozitii poate imbraca mai multe forme. Avem odata segmentarea evenimentelor expozitionale in functie de diferite criterii cum sunt aria geografica, publicul vizitator caruia se adreseaza, structura expozantilor etc. Acest tip de segmentare este destul de putin important.

Segmentarea se poate aplica si expozantilor de la un astfel de eveniment. Aceasta segmentare se poate realiza in functie de oferta expusa, de bugetul alocat participarii, de modul de prezentare in cadrul targului si bineinteles de numarul de angajati, cifra de afaceri etc. De asemenea o segmentare foarte utila ar fi cea in functie de obiectivele participarii. De fapt cred ca aceasta segmentare este cea mai relevanta pentru organizator. O organizatie expozant care isi propune sa isi gaseasca 10 distribuitori in Bucuresti cu siguranta va avea nevoi mult diferite fata de o organizatie care isi propune sa castige o notorietate cat mai ridicata in randul tuturor categoriilor de vizitatori.

Segmentarea poate fi aplicata si in ceea ce priveste vizitatorii unei manifestari expozitionale. Din fericire aici lucrurile stau mai bine, deoarece exista o segmentare facuta de teoreticieni care se aplica cu succes.

Mai avem un S si acesta din pacate vine de la Saracie. Un profesor din facultate ne spunea la curs ca Romania este o tara orientata spre saracie. Recunosc forate sincer ca nu intelegeam foarte bine de ce spunea asta. Adevarul este ca acel profesor avea dreptate. Saracia domina si targurile si expozitiile. Nu spun asta pentru a jigni pe
vre-un expozant, dar este real.

Daca vizitam cam 10 targuri din Bucuresti vom ajunge la concluzia ca peste 65% dintre expozanti participa cu standuri "standard" din vestitele panouri albe.

Foarte frecvent intalnim expozanti care nu au nici un fel de training pentru personalul de la stand. Un astfel de training ar costa undeva pe la 500 - 800 lei noi. Este adevarat ca pot fi bani aruncati pe geam, dar la fel de bine acesti bani pot produce contacte mai multe care la randul lor sa produca incasari mai mari.

Dintre companiile care au branduri adevarate cu notorietate si esenta unele nu si le pun in valoare in cadrul evenimentelor. Aici nu ma refer la companiile care nu participa, ci la cele care participa. Personal mi se pare foarte bizar ca o banca din primele 10 din tara participa la targul de oferte financiare cu un stand de 6 mp si acela prost amplasat.

Saracia mai este evidenta in structura bugetului participarii. Un studiu din SUA spune ca bugetul total al unei participari obisnuite (medii) este egal cu de zece ori valoarea spatiului expozitional. Sunt tare curios cate companii aloca de zece ori valoarea standului pentru o participare. Avem o valoare medie de 70 euro / mp (pt Bucuresti), iar cel mai mic stand intalnit in mod curent este de 6mp, deci avem 420 eruo valoarea standului. In mod normal ar trebui alocat 4200 euro. Problema este ca de multe ori nu se aloca nici macar 1000 - 1500 de euro.

Know - How Pentru Participarea Expozitii
Sectiuni specializate
Editorialul Targuri si Expozitii .ro Calendar de Targuri si Expozitii
Resurse Pentru Participari la ExpozitiiOrganizatori Targuri si Expozitii
Ponturi Pentru Participari la TarguriStanduri Expozitionale Personalizate
Actualitatea in Targuri si ExpozitiiObiecte Promotionale si Tiparituri
Curs de Tradeshow MarketingInchiriere de Personal
Traininguri de marketing si comunicareCazare pentru Targuri si Expozitii
Targuri si Expozitii .ro - Cea mai importanta resursa pentru participari la targuri si expozitii
Un produs
Consultanta si traininguri de marketing
PICANT EVENTS SRL Toate drepturile rezervate. Informatia de pe acest site reprezinta proprietatea intelectuala a autorilor. Reproducerea totala sau partiala a articolelor de pe acest site se poate face numai cu acordul scris al proprietarului.