Targuri si expozitii

Targuri si Expozitii .ro - resursa pentru participarea eficienta la Targuri si expozitii

 
Targuri si Expozitii .ro
Prima Pagina Targurisiexpozitii.ro
Newsletter TargurisiExpozitii.ro
Contact TargurisiExpozitii.ro
Promovare pe TargurisiExpozitii.ro
Termeni si Conditii Targurisiexpozitii .ro
Calendarul National de Targuri si Expozitii pe Targurisiexpozitii.ro
Calendar Targuri BUCURESTI
Calendar targuri CLUJ
Calendar targuri TIMISOARA
Calendar targuri ARAD
Calendar targuri CONSTANTA
Calendar targuri SUCEAVA
Calendar targuri BACAU
Calendar targuri TIRGU MURES
Calendar targuri BRASOV

Resurse pentru Participari Eficiente la Targuri si Expozitii

Vizitatorii la targuri si expozitii
Autor: Nicolae Naumof - Ionescu, specialist in tradeshow marketing - Managing Partner al Sfera Expo - Tradeshow marketing. Nicolae.naumof@sferaexpo.ro

Orice organizator si orice expozant doreste cat mai multi vizitatori la targul pe care il organizeaza, respectiv la care participa. Este firesc. Dar cine sunt vizitatorii de targuri si expozitii?

Exista o clasificare a vizitatorilor la targuri si expozitii care spune ca se impart in urmatoarele categorii: expozantii, vizitatorii avizati, vizitatorii neavizati, presa si bineinteles altii. Diferenta majora intre vizitatorii neavizati si "altii" este ca cei din prima categorie prezinta un interes, mai redus decat cei avizati, fata de oferta expozantilor si tematica targului sau expozitiei. Printre persoanele care intra la categoria "altii" vom gasi spionii, gura casca, colectionarii de materiale promotionale si hotii. Spionii sunt reprezentanti ai altor organizatori de manifestari expozitionale si alte persoane care vin sa vada cum a fost organizat targul, cum se prezinta o anumita companie etc.

Picant - Exentialul - Traininguri de marketing si comunicare

Scopul lor nu este sa intre in contact cu oferta prezentata in cadrul evenimentului, ci sa colecteze alt gen de infromatii. Gura casca sunt persoane care nu prea au altceva de facut si vin pe la targuri sa caste gura. Colectionarii de materiale promotionale sunt persoane care nu prezinta nici un interes fata de oferta expusa si vin la targ doar pentru a isi umple gentile cu materiale promotionale pe care le primesc de la expozanti. Sper sincer ca macar o parte dintre acesti "colectionari" sa duca la reciclat ce au adunat pentru ca altfel respectivele materiale promotionale nu au nici un rost in mainile lor. In categoria "Hoti" intra chiar hotii adevarati. Ei vin sa fure de pe la standuri, de la vizitatori, din masinile parcate in zona in care se desfasoara expozitia etc. Aceste persoane pot crea adevarate pagube majore.

Acum ca am vazut cam cine vine pe la expozitii sa vedem cine ar trebui sa vina. De expozanti este foarte dificil sa scapi, mai ales ca prin ei se intampla expozitia. Vizitatorii avizati sunt cei mai doriti de catre toti expozantii si chiar de catre organizatori pentru ca ei sunt cei mai inclinati spre a cumpara, au mintea cea mai deschisa catre mesajul comercial al expozantilor si in plus au si cu ce si de ce sa cumpere. Vizitatorii neavizati sunt cei care prezinta un oarecare interes fata de tematica evenimentului si au o inclinatie redusa sa cumpere. S-ar putea ca ei sa cumpere intr-o perioada mai lunga dupa incheierea targului decat vizitatorii avizati care cumpara, in general, in urmatoarele patru luni dupa eveniment.

Presa este o categorie de vizitatori care desi nu cumpara sau nici nu isi pun problema sa cumpere pot genera promovarea evenimentului in sine sau a unora dintre expozanti.

Categoria "altii" este cea mai nedorita categorie de public intrucat sub o forma sau alta ea genereaza pagube.

Organizatorii de manifestari expozitionale ar trebui sa faca in asa fel incat sa maximizeze numarul vizitatorilor avizati si al presei, sa reduca numarul vizitatorilor neavizati si sa elimine vizitatorii "ALTII". Cum se poate face asta?

Ei bine nu este atat de dificil pe cat pare. In primul rand prin natura locatiei se face o triere serioasa. O locatie precum Palatul Parlamentului asigura un oarecare nivel de triere.

In al doilea rand se poate folosi biletul ca instrument de selectie. Pretul ridicat va diminua considerabil categoria "altii" si va mai reduce numarul de vizitatori neavizati. In mod normal presa are intrare libera, iar un vizitator avizat fie va plati pretul pentru ca este cu adevarat interesat, fie va primi o invitatie din partea organizatorului sau a unuia dintre expozanti. In tarile vest europene un bilet de intrare la o expozitie business to business variaza intre 20 si 50 de euro. Chiar daca puterea de cumparare a populatiei este mai mare decat in Romania, nu oricine va plati aceasta suma doar pentru a merge la eveniment si atat.

In al treilea rand campania de comunicare a evenimentului trebuie sa fie selectiva si sa utilizeze un mesaj si canale specifice publicului tinta. Aceasta este cea mai buna metoda de selectie a vizitatorilor, mai ales in evenimentele business to business, dar si in cele adresate consumatorului individual.

Know - How Pentru Participarea Expozitii
Sectiuni specializate
Editorialul Targuri si Expozitii .ro Calendar de Targuri si Expozitii
Resurse Pentru Participari la ExpozitiiOrganizatori Targuri si Expozitii
Ponturi Pentru Participari la TarguriStanduri Expozitionale Personalizate
Actualitatea in Targuri si ExpozitiiObiecte Promotionale si Tiparituri
Curs de Tradeshow MarketingInchiriere de Personal
Traininguri de marketing si comunicareCazare pentru Targuri si Expozitii
Targuri si Expozitii .ro - Cea mai importanta resursa pentru participari la targuri si expozitii
Un produs
Consultanta si traininguri de marketing
PICANT EVENTS SRL Toate drepturile rezervate. Informatia de pe acest site reprezinta proprietatea intelectuala a autorilor. Reproducerea totala sau partiala a articolelor de pe acest site se poate face numai cu acordul scris al proprietarului.