Targuri si expozitii

Targuri si Expozitii .ro - resursa pentru participarea eficienta la Targuri si expozitii

 
Targuri si Expozitii .ro
Prima Pagina Targurisiexpozitii.ro
Newsletter TargurisiExpozitii.ro
Contact TargurisiExpozitii.ro
Promovare pe TargurisiExpozitii.ro
Termeni si Conditii Targurisiexpozitii .ro
Calendarul National de Targuri si Expozitii pe Targurisiexpozitii.ro
Calendar Targuri BUCURESTI
Calendar targuri CLUJ
Calendar targuri TIMISOARA
Calendar targuri ARAD
Calendar targuri CONSTANTA
Calendar targuri SUCEAVA
Calendar targuri BACAU
Calendar targuri TIRGU MURES
Calendar targuri BRASOV

Resurse pentru Participari Eficiente la Targuri si Expozitii

Demontarea miturilor despre participari la targuri si expozitii
Mitul 1: "Participarea la expozitii este o pierdere de timp si bani"
Autor: Raluca Barbu, specialist in marketing - Colaborator al Targurisiexpozitii.ro

Acest mit se mai poate traduce: "nu obtinem nici o valoare prin participarea la aceste expozitii, dar concurenta nu ne permite sa nu participam". Desi, programul de lucru este din ce în ce mai încarcat, din ce în ce mai multe companii îsi trimit reprezentanti (de cele mai multe ori persoane cu putere de decizie în companie) sa viziteze expozitii.

În urma unei cercetari desfasurate de Centrul de Cercetare în cadrul Expozitiilor (SUA), rezultatele arata ca 91% dintre decidenti declara ca expozitiile sunt o sursa "foarte utila" pentru obtinerea de informatii. Expozitiile au fost clasate pe primul loc în clasamentul celor mai bune metode de adunare/ achizitionare de informatii între alte 13 tehnici vânzari si marketing. O alta cercetare desfasurata în rândul managerilor executivi de vânzari si marketing care sunt responsabili de modul în care este alocat bugetul de marketing al companiilor pe care le reprezinta, au fost deacord ca eficacitatea globala a participarii la expozitii este extraordinara.

Picant - Exentialul - Traininguri de marketing si comunicare

Expozitiile genereaza premisele pentru cresterea vânzarilor, cresterea numarului de comenzi, lansarea de noi produse într-un mod mult mai eficace decât promovarea business to business, direct mail-ul, relatiile publice si telemarketing-ul. Mai mult decât atât, 83% dintre cei chestionati sustin ca, prin participarea la târguri si expozitii, se informeaza în legatura cu dezvoltarea si trendurile de pe piata în care îsi desfasoara activitatea. 85% participa la aceste evenimente pentru a economisi timp si bani - ei pot vedea un numar de vânzatori mare si au o putere de cumparare mai mare în ceea ce priveste unul sau mai multe produse si servicii.

Cum poate, deci, compania dumneavoastra sa profite de oportunitatile pe care o expozitie le poate oferi si sa maximizeze valoarea participarii?
Raspunsul este: o strategie integrata de marketing prin târguri si expozitii. Formarea unei astfel de strategii începe de la o viziune completa asupra expozitiilor ca tehnica dinamica de vânzari si marketing. Companiile trebuie sa cultive intern ideea ca expozitiile nu folosesc numai la generarea de contacte pentru activitatea ulterioara de vânzari, ci au functii multiple în strategia globala de marketing si în planul de vânzari. Când sunt abordate astfel, expozitiile pot servi companiilor sa maximizeze veniturile pe unitatea investita.

Expozantii de succes stiu ca masurarea performantelor în cadrul unei expozitii este foarte importanta. Sarcina de a proiecta si monitoriza participarea la o expozitie trebuie sa fie alocata unei persoane care are experienta în ceea ce înseamna participarea la târguri si expozitii si care detine autoritatea si responsabilitatea necesare pentru a evalua corect si pentru a îmbunatati întregul program de participare la expozitii.

Fixarea obiectivelor pentru participarea la o expozitie este un pas foarte important, dar multe companii au tendinta de a se limita la obiectivele privind vânzarile. Efectul unei astfel de abordari este ca aceste companii se vor concentra numai pe vânzari si pe generarea de contacte cu potentialii clienti si atunci când vor evalua participarea, vor ajunge la concluzia ca participarea respectiva nu a adus rezultatele scontate.
Cercetarile arata ca acele companii care participa la o expozitie pe baza unor obiective fixate de departamentul de vânzari au performante mai slabe în cadrul acestor evenimente decât companiile care au abordat participarea în mod integrat în functia de marketing. De asemenea, un obiectiv fixat pentru participarea la o expozitie nu ar trebui sa se limiteze la: semnarea unor contracte si obtinerea unor contacte ale potentialilor clienti, ci ar trebui sa fie mai specific si sa mai contina:
- comparatii cu ceilalti expozanti-competitori;
- gradul de expunere al noilor produse;
- promotii;
- explorarea de noi piete.

Expozantii de succes sustin ca numarul de contacte care se transforma în clienti creste cu ajutorul promovarii înainte de eveniment (+ 50%), activitatile de ospitalitate în cadrul expozitiei (+ 62%) si training-ul personalului de la stand (+ 68%).

Succesul în urma participarii la o expozitie poate fi, deci, definit ca "atingerea obiectivelor masurabile ale companiei în raport cu expozitiile". Un rezultat interesant al unor cercetari desfasurate în SUA arata ca expozantii de succes investesc de trei ori mai mult din bugetul lor de marketing în participarea la expozitii (26,7%) decât cei care nu au succes (6,7%). Cu toate acestea, însa, aceeasi cercetare arata ca expozantii de succes participa la mai multe expozitii decât cei care nu au succes si, deci, nu investesc mai mult într-o singura participare. Diferenta între un expozant de succes si unul care nu are succes în urma participarii consta în modul în care sunt directionate si gestionate resursele si nu neaparat în cantitatea de resurse investite.

În consecinta, participarea la o expozitie este o pierdere de timp si bani pentru companiile care nu abordeaza aceasta activitate în mod integrat în cadrul functiei de marketing si care se limiteaza la stabilirea unor obiective de vânzari.

Know - How Pentru Participarea Expozitii
Sectiuni specializate
Editorialul Targuri si Expozitii .ro Calendar de Targuri si Expozitii
Resurse Pentru Participari la ExpozitiiOrganizatori Targuri si Expozitii
Ponturi Pentru Participari la TarguriStanduri Expozitionale Personalizate
Actualitatea in Targuri si ExpozitiiObiecte Promotionale si Tiparituri
Curs de Tradeshow MarketingInchiriere de Personal
Traininguri de marketing si comunicareCazare pentru Targuri si Expozitii
Targuri si Expozitii .ro - Cea mai importanta resursa pentru participari la targuri si expozitii
Un produs
Consultanta si traininguri de marketing
PICANT EVENTS SRL Toate drepturile rezervate. Informatia de pe acest site reprezinta proprietatea intelectuala a autorilor. Reproducerea totala sau partiala a articolelor de pe acest site se poate face numai cu acordul scris al proprietarului.